Wywiad z Krzysztofem Wojewodzicem

Skąd pomysł na łączenie tak odrębnych dziedzin, jak ekonomia i psychologia?

Oba kierunki mają wiele wspólnego – większość z tego co dzieje się w ekonomii ma podłoże psychologiczne. Na przykład pojęcie owczego pędu występuje w obu tych dziedzinach i znaczy to samo, tyle że w ekonomii miernikiem jest pieniądz, a w psychologii dobre samopoczucie.

Czy mógłbyś opowiedzieć coś o specyfice studiów na Uniwersytecie Glamorgan?

O różnicach w motywowaniu nauczycieli w Polsce w Anglii i w USA (gdzie też studiowałem przez 1 semestr) pisałem swoją pracę magisterską u prof. Tadeusza Listwana. To co uwodziło mnie w angielskiej nauce, to zaangażowanie prowadzących. Pamiętam, że byli zawsze dostępni, bardzo przyjacielscy. Także studenci byli bardzo odpowiedzialni. Wiedzieli czemu studiują na danym kierunku i co chcą dalej robić. Natomiast w Polsce studenci i prowadzący zajęcia mają wiele pasji i potrafią działać nie dla pieniędzy.

W laudacji usłyszeliśmy „Autor 16 prac badawczych, publikacji i referatów”. Jak na tak młody wiek to ładny dorobek. Sama z ciekawością przeczytałam Twoje artykuły na portalu. Proszę, pochwal się kilkoma ostatnimi dokonaniami.

Ostatnie moje 2 publikacje dotyczą e-learningu, którym zajmuję się zawodowo od półtora roku. Pierwsza dotyczyła wykorzystania sztucznej inteligencji w systemach e-learningowych – ukazała się w prestiżowym czasopiśmie „Edukacja, Studia, Badania, Innowacje”; najnowsza dotyczy wykorzystania platform e-learningowych na wrocławskich uczelniach.

CYTAT Laureat potwierdza hasło konkursu: Studencki Nobel – to szansa na sukces, choć, jak sam mówi, kluczem do sukcesu jest praca zespołowa.

Z kim pracujesz? Czy zdarza Ci się pracować z absolwentami naszej uczelni? Jakie masz o nich zdanie – jako ekonomista i jako psycholog.

Moim wspólnikiem jest (prawie) absolwent naszej uczelni – Bartłomiej Postek, osoba bardzo zaangażowana w działania studenckie, działał m.in. w Samorządzie Studenckim Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mamy sporo praktykantów z programu Kuźnia Kadr prowadzonego przez Biuro Karier i Promocji Zawodowej naszej uczelni. Część z praktykantów znalazła zatrudnienie w FunEnglish.pl. A najbardziej wybitna studentka – Aleksandra Dąbek – została content managerem. Uważam, że najwybitniejsi studenci naszego Uniwersytetu trafiają właśnie do nas – nie jesteśmy korporacją, więc mają doskonałe możliwości rozwoju. I potrafią z nich korzystać.

Wymieniany jesteś także jako autor e- podręczników do języka angielskiego, bazujących na portalach społecznościowych. Na czym polega ta innowacja?

To prawda, obecnie tworzę (z zespołem) pierwszy w Polsce podręcznik do nauki angielskiego w 100% online na co pozyskałem prawie 200 tys. euro dofinansowania. E-podręcznik będzie się składał ze 100 filmów, 100 piosenek karaoke, 100 gier komputerowych i 100 fotolekcji. Wszystko zawarte w portalu przypominającym nk lub facebook. Zapraszam do odwiedzania FunEnglish.pl – to strona nie tylko dla dzieci. Naszym dziełem jest także etutor.pl oraz słownik diki.pl.

Trzecie miejsce w konkursie Studencki Nobel na najlepszego studenta w Polsce. Oprócz satysfakcji, co Ci dało to ważne wyróżnienia?

Trzecie miejsce w konkursie Studencki Nobel dało mi trzy rzeczy:

1) rozpoznawalność – bardzo często studenci wskazując na mnie mówią „to ten studencki noblista”, albo pytają,, kiedy dostanę prawdziwego Nobla.

2) dumę i radość z tej nagrody moich rodziców, tutora naukowego i moich znajomych;.

3) nadzieję, że za rok uda mi się zostać pierwszym studentem RP :).

***

Zachęcamy do lektury publikacji Krzysztofa Wojewodzica, m.in. na portalu www.trendy.ore.edu.pl poświęconemu tematyce edukacji w XXI wieku. Tam znajdziecie Państwo m.in: teksty: Dzieci mają skrzydła, pomóż im je rozwinąć („Nic nie jest tak cenne, jak Twój Talent”); Abstrakt badań nad systemem motywowania nauczycieli języka polskiego (Płaca nauczycieli uzależniona od wyników. Rozwój systemu awansu nauczycielskiego w oparciu o doświadczenia brytyjskie oraz amerykańskie.)